ڕێنماییه‌كانی وێنه‌گرتن
به‌رنامه‌یه‌كی تایبه‌ت كه‌ 50 به‌شه‌ هه‌ر رۆژی یه‌كێكیان داده‌نێین
ئه‌مڕۆ به‌شی 6 :
Sharpness
-----------------------------------------------------------------
واته‌ تیژ یاخود روون و توند (Sharpness ) . حدة.
له‌ وێنه‌گرتندا چه‌ند خاڵێكی هه‌ستیار هه‌یه‌ پێویسته‌ بۆ وێنه‌گری سه‌رده‌م . ڕه‌چاوی بكات یه‌كێ له‌وانه‌ وێنه‌ ده‌بێت دیتێڵی تیژ بێت وات شاڕپێن به‌ ئینگلیزی . ده‌توانن ئه‌و ناوه‌ له‌ گوگڵ بنوسن زیاتر بابه‌ته‌كه‌ ڕوون ده‌بێته‌وه‌ . چونكه‌ ووشه‌كه‌ی به‌ كوردی ووڵامێكی ده‌قیق نیه‌ به‌ داوای لێبوردنه‌وه‌ .
چۆنێتی شارپ كردنی وێنه‌ چه‌ند هۆیه‌كه‌ یه‌كێ له‌وانه‌
- فۆكس ی ده‌قیق زۆربه‌ی وینه‌گرن له‌ گرتنی وێنه‌كاندا زۆر خێران نایه‌ڵن كامێرا به‌ ووردی فۆكس ئه‌نجام بدات زیاتربه‌ مانوێڵ فۆكس باشتر كاره‌كه‌ ده‌بێت به‌ ڵام شاره‌زایی زیاتری ده‌وێت
- هه‌روه‌ها . Aperture . ژماره‌كانی به‌ پێی پێویست ڕۆلی گرینگ ده‌بینێت به‌ پیی و دوری و نزیكی و ته‌سكی و فراوانی وینه‌ ده‌بێ ژماره‌كانی دیاری بكرێت .

- جۆری لێنزه‌كانیش رۆلی هه‌یه‌ زیاتر لینزه‌ تایبه‌ته‌كان ڕوونترن

- به‌ پێی ڕوناكی چ له‌ ڕۆژدا یاخود له‌ شه‌ودا ده‌بێ ڕێكخستنێك له‌ نیوان ژماره‌كانی . ISO. و فرمانه‌كانی تردا ئه‌گه‌ر ژماره‌ی ئایزۆ به‌ ڕیژه‌یه‌كی زۆر به‌رز بێت وا ده‌رده‌كه‌ویت كه‌ شارپی لاوازه‌ به‌ڵام له‌ گه‌ڵ ئه‌وه‌شدا كێشه‌ له‌ به‌رز كردنه‌وه‌كه‌یدا نیه‌ به‌ڵام . وا ده‌رده‌كه‌وێ دیتێڵه‌كه‌ی به‌رش و بڵاو ده‌بێته‌وه‌ ئه‌گه‌ر چه‌ند فۆكسیشی دروست بێت
-
جوڵه‌ و خێرایی ئه‌و بابه‌تانه‌ی وێنه‌ی ده‌گری به‌ پیی خێراییه‌كه‌ی شه‌ته‌ر سپید ڕێك ده‌خرێت زیاتر له‌ ژماره‌ به‌رزه‌كاندا ڕێك و پوخت ده‌بێت تا به‌رز تر بێت زیاتر وێنه‌كان شاڕپ ده‌بێت ئه‌گه‌ر مه‌رجه‌كانی تریش له‌ گه‌لیدا جێ به‌جێ كرابێت .

- ڕوناكی زۆر گرینگه‌ له‌ خاڵی ده‌ست پێكه‌وه‌ نیشان بكرێت چونكه‌ كامیرا له‌ خاڵی ده‌ست پێكه‌وه‌ زۆر هه‌ستیاره‌ بۆ فۆكس كردنی ڕوناكیه‌ به‌رچاوه‌كان

- چ له‌ كامێرادا یاخود له‌ به‌رنامه‌كانی ده‌ستكاری كردن ئه‌و كرداره‌ ده‌كرێت تا ڕاده‌یه‌ك ده‌توانرێت وێنه‌ شارپی ده‌قیق بكرێت ئه‌گه‌ر له‌ وێنه‌گرتندا . جوڵه‌ و فۆكس به‌ دروستی كۆنترۆل كرابێت . وێنه‌ تا زیاتر شارپ بێت زیاتر به‌رچاو ده‌بێ و بینه‌ر چاوی پی تێر ده‌بێت . جوان و دره‌وشاوه‌ ده‌بێت
------------------
Sharpness Photographers chase after sharpness unlike almost anything else in photography. In reality, sharpness does matter, but only to a point. If your photo is very blurry (and – goes without saying – that wasn’t your goal), you’ve clearly got a problem. That’s how I recommend thinking about sharpness. Maximizing sharpness is great, no doubt, but the first step is clearing the “acceptable” sharpness bar every time. One of the most disappointing things you can do is capture an otherwise-incredible photo that isn’t sharp enough for anything but a tiny print. To maximize sharpness, the best thing you can do is look for sources of blur and minimize them. The most common sources of blur are missed focus, lack of depth of field, and motion blur (either from handholding or from a fast-moving subject). We have a very detailed article on taking sharp photos, which is a good place to start.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

حدة مطاردة المصورين بعد الحدة على عكس أي شيء آخر تقريبا في التصوير الفوتوغرافي. في الواقع ، الحدة مهمة ، لكن إلى حد ما. إذا كانت صورتك ضبابية للغاية (و - غني عن القول - هذا ليس هدفك) ، فمن الواضح أنك تواجه مشكلة. هكذا أوصي بالتفكير في الحدة. تعظيم الحدة أمر رائع ، بلا شك ، لكن الخطوة الأولى هي مسح شريط الحدة "المقبول" في كل مرة. واحدة من أكثر الأشياء المخيبة للآمال التي يمكنك القيام بها هي التقاط صورة لا تصدق على خلاف ذلك والتي ليست حادة بما يكفي لأي شيء سوى طباعة صغيرة. لتحقيق أقصى قدر من الوضوح ، أفضل ما يمكنك فعله هو البحث عن مصادر التمويه وتقليلها. إن أكثر مصادر التمويه شيوعًا هي التركيز المفقود ، ونقص عمق المجال ، وطمس الحركة (إما من اليد أو من موضوع سريع الحركة). لدينا مقال مفصل للغاية حول التقاط صور حادة ، وهو مكان جيد للبدء.











shutter art
shutter art

شه‌ته‌ر ئارت | ماڵپه‌ڕێكی تایبه‌ت به‌كاری هونه‌ری و فۆتۆگرافی به‌شێوازی ئه‌كادیمی و پێشكه‌وتوو.